June 14, 2009

goal-drought


salam.

sekarang baru aku faham apa perasaan eto'o bila dia alami kemarau gol. pedih, geram dan rasa tak berguna. ntahla, seriously it's quite frustrating when you play as a striker and you didn't score. tension. and to make it worse, your team lose. aduh malang2.

duhh, kelmarin game liga ansara dan aku masih tak score gol. sedih gak sebab dah bertungkus lumus main, tapi masih tak dapat score. kalah plak tu. damn it! ntahla, kadang2 aku rasa cam dah tiba masa untuk gantung but. mungkin aku patut cuba sukan baru kot. men golf ke? mana tau ada luck. haha

February 28, 2009

tag again..

Name Initial Matters!

Rules: It's harder than it looks! Copy to your own note, erase my answers, enter yours, and tag some people. Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real . . . nothing made up! If the person before you had the same first initial, you must use different answers. You cannot use any word twice and you can't use your name for the boy/girl name question.

1. What is your name: Mat
2. A four Letter Word: moon
3. A boy's Name: malik
4. A girl's Name: mindy
5. An occupation: make-up artist.. LOL
6. A color: magenta
7. Something you wear: mind..(not wear actually..already there)
8. A food: masak merah daging..haha
9. Something found in the bathroom: milk soap
10. A place: malacca
11. A reason for being late: migrain, sir..
12. Something you shout: mind your own business!
13. A movie title: million dollar baby
14. Something you drink: milo
15. A musical group: matchbox twenty
16. An animal: musang..mustang
17. A street name: malik street..(eh ada ka?..haha)

18. A type of car: myvi
19. The title of a song: muscle museum - muse


Button.

Don't get your heads up high. Hahaha. Cheers~
Let the tag cycle BEGINS!

RULES:
1. Put your iTunes, Windows Media Player, etc. ON SHUFFLE.
2. For each question, press the next button to get your answer.
3. YOU MUST WRITE THAT SONG NAME DOWN NO MATTER HOW SILLY IT SOUNDS.
4. Tag ur friends AS MANY AS YOU WANT. :P
5. Everyone tagged as to do the same thing.
6. Have Fun!

IF SOMEONE SAYS 'ARE YOU OKAY' YOU SAY?
- pins and needles - billy talent

HOW WOULD YOU DESCRIBE YOURSELF?
- psycho - system of a down

WHAT DO YOU LIKE IN A GUY/GIRL?
- lucky - jason mraz feat colbie caillat

HOW DO YOU FEEL TODAY?
- still waiting - sum 41

WHAT IS YOUR LIFE'S PURPOSE?
- la la la kerjalah - meet uncle hussein

WHAT'S YOUR MOTTO?
- be yourself - audioslave

1.
WHAT DO YOUR FRIENDS THINK OF YOU?
- always be my baby - mariah carey

WHAT DO YOUR PARENTS THINK OF YOU?
- see you again - miley cyrus

WHAT DO YOU THINK ABOUT VERY OFTEN?
- pari-pari di bawah angin - meet uncle hussein

WHAT DO YOU THINK OF YOUR BEST FRIEND?
- perfect world -billy talent

WHAT IS YOUR LIFE STORY?
- aku lebih tahu -mila

WHAT DO YOU WANT TO BE WHEN YOU GROW UP?
- strength of the world - avenged sevenfold


WHAT DO YOU THINK WHEN YOU SEE THE PERSON YOU LIKE?
- we belong together - mariah carey

WHAT WILL YOU DANCE TO AT YOUR WEDDING?
- grace kelly - mika

WHAT WILL THEY PLAY AT YOUR FUNERAL?
- andai ku tahu - ungu

WHAT IS YOUR HOBBY/INTEREST??
- hero - nickleback

WHAT IS YOUR BIGGEST FEAR??
- tanpa - sixth sense

WHAT IS YOUR BIGGEST SECRET?
- everywhere - michelle branch

WHAT DO YOU WANT RIGHT NOW?
- balik kampung - sudirman

WHAT DO YOU THINK OF YOUR FRIENDS?
- fully alive - flyleaf

WHAT WILL YOU POST THIS AS?
- something anything - travis

THE END. :D


25 Stoofs.


Rules: Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose people to be tagged . You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it's because I want to know more about you


1. I hate Malaysian politics.

I want FC Bayern home and away jerseys.

I like to play football and futsal.

4. I 'm weird.

5. I eat a lot..byk sgt

6. I hate liars.

7. I dun watch TV.

8. I love maths.

9. I'm good in calculating money but not really good in saving it.

10. I hate to be away from my parents

11. I always stay late at night

12. I play chess .

13. I hate artists and all their controversies.

14. I am losing some weight..i guess..

15. I am very very broke.bila elaun nak masuk..haha

16. I am selfish sometimes

17. I hate theory lesson..prefer more hands on

18. I love my friends.full stop

19. I miss my family n my other half

20. I am sleepy

21. I like music

22. I wanna go home

23. I am an engineer to be..insyaAllah..amin

24. I want to have a job.

25. I love nurul hanani :)





January 12, 2009

unpredictable life

ada tak sesiapa yang tak pernah risau apa2 pun dekat dunia nih?..maksud aku risau pasal duit ka, pasal study ka, pasal yang tersayang ka, pasal kerja ka or kesihatan ka..huh..kalau ada aku teringin nak jadi salah seorang darinya..sapa yang tak nak kan..duit tak perlu fikir..study dah mantap..kerja lg mantap..hidup sentiasa sihat..kalau aku..aku pun nak..

erm..tapi kan..mustahil lah ada orang camtuh..sedangkan yg kaya pun ada ja masalah..inikan pula orang macam aku..aku bercakap macam nih bukan sebab aku persoalkan atau merungut nasib aku..tapi apa yang aku nak katakan adalah semua manusia ada cerita tersendiri..yang penting semua kena pandai bawa diri dan bersabar dalam hidup..

baru2 nih aku kena jaga ayah aku di wad..ayah aku menghidap sakit kanser..pada mulanya doktor tak dapat kesan..ntahla..dua kali ambil isi dalam badan baru doktor dapat pastikan penyakit tu kanser..aku sedih bila dengar berita tuh..dan pada masa yang sama aku bertanya kepada diri sendiri kenapa ayah yang kena?..dalam famili aku tak pernah siapa pun kena sebelum ni..ayah yg pertama..ntahla..sedih, takut dan macam2 lagi perkara dalam kepala aku masa tuh..aku redha dengan ketentuan Allah..

masa kat wad tuh aku layan ayah baik2..makan minum mandi tidur semua aku uruskan..suma benda yang dia nak aku cuba tunaikan..cuma rokok dan makanan ja yang aku control skit..kalau ikutkan rokok tu memang aku tak mahu bagi langsung..tapi risau plak kalau2 dia hypertension nanti..trpaksa la aku bagi skit..n sekarang doktor dah bagi ayah balik rumah..ayah kena buat radioterapi plak pasni..doktor cakap kanser tu dah merebak ke banyak tempat..so dia tak nak amik risiko buat operation..so buat lah radio terapi..dan pada masa yang sama aku try cari alternatif lain..atie cakap vitamin b-17 bleh bunuh sel kanser..sapa2 tau kat mana aku bleh dapat bgtaulah..

berbalik kepada kehidupan di wad tadi..apa yang aku lihat, kehidupan di wad yang betul2 menginsafkan aku..sebelum nih aku langsung tak hargai kesihatan yang Allah bagi..mungkin sebab aku sihat selalu aku anggap aku akan terus sihat..tapi bila aku tengok kehidupan di wad aku bersyukur sangat dengan apa yg Allah bagi..ada yang tak boleh makan, ada yang makan melalui tiub, ada yang tulang kaki diikat dengan pemberat untuk betulkan balik..ugh..tengok memang gerun..tapi itulah hakikatnya..

bila tengok semua nih aku bersyukur sangat2 dengan hidup aku..walaupun ada kekurangan dalam hidup aku tapi ada gak kelebihan aku dari orang lain..alhamdulillah..

"Ya Allah berilah ayahku kekuatan untuk menghadapi dugaan-Mu" .amin.